Да ангажираме клиентите да пишат ревюта и оценки

В предишния пост обяснихме колко важно е потребителите да споделят какво мислят за вашите продукти директно във вашия собствен онлайн магазин.

Да_ангажираме_клиентите_да_пишат_ревюта_и_оценки_в_онлайн_магазинаСега ще предложим няколко находчиви действия за поощряване на обратната връзка с клиентите и създаването на продуктови ревюта и оценки:

Награди

Една такава възможност е да давате награди, избирайки победителя сред потребителите, които участват с мнение за даден продукт. В такъв случай обаче може да бъде поставена под съмнение искреността на мненията, а освен това клиентите, които вече имат или са опитали продукт на тази марка, но не са го поръчали, е малко вероятно да го търсят отново онлайн.

Малки мостри

Друга възможност е да добавяте малки мостри в пакета, срещу което да поискате от клиентите си да дадат мнение за продуктите. Добра идея е също да сложите фирмени флаери в опаковките на продуктите, чрез които да приканите клиентите към обратна връзка – например с линк към вашия сайт.

Интеграция на онлайн и офлайн среда

Ако разполагате с офлайн магазин, обособете специално място в него за комуникация онлайн. Можете например да поставите щанд или дори лаптоп, като приканвате клиентите да коментират продуктите директно в магазина. Също така бихте могли да им предоставите онлайн достъп до мненията на други клиенти, които да им помогнат в избора на покупка във вашия магазин.

Открийте мултимедията!

Можете да бъдете още по-изобретателни и да предложите на клиентите си да запишат свое собствено аудио или видеосъобщение с мнението си. Предимствата от този иновативен подход са много: като започнем от вроденото желание на всеки от нас да се изявява и да бъде известен и стигнем до по-високата ефективност на визуалните комуникации, при които в съзнанието на бъдещите потребители остава визията за продукта, както и за клиента, който е дал своето мнение.

Организирайте клиентско парти!

Поканете клиентите да опитат хубава храна или други продукти и да напишат своето мнение, да получат безплатни тестери и – защо не да спечелят голяма награда. Това е добре приложима идея в търговията с детски облекла, обувки, козметика и особено с храни и напитки.

Назначете екип от заинтересовани клиенти!

Можете да предложите на по-разпалените си клиенти да участват в специален екип. Един от начините е редовно да им предлагате мостри срещу това да напишат рецензия. Ако често добавяте нови артикули във вашата продуктова гама, предварителното изпращане на мостри ще ви даде възможнос т по-лесно да предс тавите продук та и вече да имате мнение за него. Получаването на мостри преди всички останали би накарало клиента да се почувства като част от специален кръг и би повишило неговата лоялност. Разбира се, този подход не е подходящ за всички търговски категории.

Искреността и простотата преди всичко

Все пак имайте предвид, че никакви маркетингови трикове няма да накарат вашите клиенти да публикуват мнение на вашия сайт, както и бъдещите потребители – да повярват на написаното, ако тези два елемента липсват в комуникацията ви с тях. Вашият онлайн магазин е само едно от милионите места в мрежата, а клиентите се задържат много малко на един сайт и усъмнят ли се във вашата искреност, те вероятно никога повече няма да се върнат на него. Ако пък изисквате от тях да попълват сложни форми за оценки или да преминават през много етапи на комуникация и потвърждение, те отново ще изгубят мотивацията си да създават безплатно съдържание за сайта ви.

Единствено неподправеното желание за общуване с вашите онлайн потребители и гарантирането на лекота при използването на онлайн магазина, ще ви позволят да се възползвате от новите правила за маркетинг „от уста на уста“.

Тази статия бе публикувана в Маркетинг и реклама и маркирана , , . Добавете като букмарк пермалинк.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани с *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>