Какво трябва да знаете преди да стартирате Интернет реклама

Интернет реклама за онлайн магазиниСтара максима е, че начинът, по който рекламирате бизнеса си, определя дали той ще бъде печеливш, или не. Ако вече сте отворили онлайн магазин, следващият ви логичен ход е да се захванете с популяризирането му. Правилата във виртуалното пространство са различни, което означава че вие трябва да усвоите няколко нови, прости за научаване маркетингови и рекламни инструменти.

Какво ви трябва за да започнете добра рекламна кампания?

  • няколко дена време за да разучите рекламните мрежи и медийните сайтове и да измислите добър рекламен текст/банери
  • може да започнете с малко пари, например 100-200 лв
  • постоянство и желание за редовен контрол, поне 2 пъти месечно е хубаво да следите статистиките и да анализирате ефекта от рекламата, при това не само в началото.

Успешната методика 1-2-3-4

Първо ще се застраховам, и ще кажа, че това понятие не е взето от учебниците, а е наш личен изпитан подход при създаване и управление на онлайн рекламни кампании.

1 – Начало

Избирате една или няколко рекламни мрежи, също може да изберете и онлайн медийни групи, и стартирате вашата кампания. Статията Къде и как да рекламираме своя електронен магазин ще ви обясни големия набор възможности. При избора на рекламна мрежа/новинарски сайт аз бих взела предвид три фактора:

  • Обхват – на колко и какви места (позиции или сайтове) ще се появява моята реклама и кои са с най-подходящата аудитория за мен;
  • Цена – разумно ли е ценообразуването спрямо други подобни рекламни мрежи;
  • Статистики – има ли подробни статистики за да преценя кое върши работа, кое не;

Освен това според мен е задължително да се използва Google Analytics в онлайн магазина , защото този инструмент показва изключително разнообразни уебсайт статистики.

2 – Време за равносметка и първи анализ

След една-две седмица мерите първите смислени резултати (не е нужно да чакате повече от 2 седмици за да направите първата си равносметка).

Сега е важно да си отговорите на въпросите:

  • Видели ли са достатъчно хора моята реклама (т.е. брой импресии)?
  • Колко хора са дошли на сайта ми чрез използваните банери/текстови карета (т.е. брой кликове)?
  • След като са дошли, колко време са прекарали на сайта? Тоест заинтересовани ли са или не?
  • Има ли някаква забележима промяна в броя телефонни обаждания, запитвания по имейл, и продажби съответно?

Ако рекламата ви има атрактивно и правилно послание за вашия целеви пазар, би трябвало посетителите на сайта ви да разглеждат много страници, да отварят контактната страница, и най-важното да купуват.

Независимо да ли двуседмичният ефект от платена реклама е добър или лош, продължете със етап 3 Оптимизация.

3- Оптимизация

Дотук на практика усвоихте само основните познания за една Интернет рекламна кампания. Сега е време усилено да потърсите най-добрата рекламна формула за вашия магазин.

Рекламната кампания може да се подобри или оптимизира в много отношения:

  • Рекламно послание – опитът ми показва, че по-конкретните или по-целенасочените рекламни текстове вършат по-добра работа, например ако се обяви конкретна промоция, разпродажба, стоки със засилено сезонно търсене;
  • Конкретната страница до която води вашия банер/текстово каре – това е т.нар. дестинация на рекламата (destination URL); вашата реклама създава определени очаквания със своето послание и когато хората кликнат на нея, те искат да видят страница, която е изключително релевантна и задоволява очакванията им;
  • Да се премахнат сайтове, чиято аудитория излиза че не се интересува от вашите продукти; примерно това са сайтове, където рекламата ви е имала доста показвания, но много малко хора са кликали; или много хора са кликали и идвали в магазина ви, но бързо са го затваряли (в Google Analytics този показател се казва Bounce Rate); тук има една важна подробност – има риск рекламното ви послание да е звучало подвеждащо или двусмислено и точно това понякога е причината за бързата загуба на интерес;
  • Да се увеличи броя на показванията на рекламата ви в сайтове, чиято аудитория е подходяща; как се разбира това – изключително лесно – посетителите са се задържали по-дълго време в магазина ви и са разглеждали по няколко страници; понеже начините за увеличаване на показванията не са еднакви за всички рекламни мрежи, може би е най-добре да се консултирате със съответната мрежа или да прочетете внимателно помощните им материали; при новинарските сайтове увеличаването на импресиите става с увеличаване на рекламния бюджет;
  • Цена на клик – може да я повишите ако прецените че си струва; а може и да я намалите, например ако сте започнали с висока цена на клик с цел да „напипате“ пазара по-късно може да се спрете на една по-разумна цена;

4 – Време за равносметка и анализ

Отново са нужни две-три седмици време преди да премерите същите индикатори за успех или неуспех на кампанията: брой посетители, тяхното време прекарано в е-магазина ви, брой запитвания и брой продажби естествено.

Понеже при Интернет рекламата резултатите идват бързо, и ако за два месеца вашата първа кампания не е генерирала продажби достатъчни да възвърнат поне инвестицията в реклама, препоръчително е да опитате други рекламни и маркетингови похвати. Може да пробвате в друга рекламна мрежа; с директна реклама в специализирани сайтове, които са най-релевантни за вас; реклама в социалните мрежи; имейл маркетинг; активна и смислена комуникация във форуми и блогове; умните рекламни похвати извън Интернет също помагат за успеха на онлайн магазините.

Най-важното е да не отказвате и да полагате постоянни и целенасочени усилия за да популяризирате магазина си. Големи маркетингови умове са казали „Try a bunch of things and keep what’s working“. Не се страхувайте да пробвате и грешите докато намерите успешната формула, само се пазете от скъпи експерименти :-)

Тази статия бе публикувана в За начинаещи, Маркетинг и реклама и маркирана , , . Добавете като букмарк пермалинк.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани с *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>