Ако сте собственик на онлайн магазин и все още не сте се възползвали от възможността да създадете бизнес страница във Facebook, Вие наистина пропускате ползи! Facebook е най-популярната социално-медийна платформа в света и може да бъде могъщ маркетинг инструмент за е-магазин.
Facebook частта, която ползвате за чат с приятели и пускане на снимки от купона снощи, е напълно различна от Facebook страниците за бизнес. „Бизнес частта“ Ви позволява да общувате с феновете си, да опознаете потенциалните клиенти и да построите общество.
Предоставяме Ви кратко ръководство за новобранци, което ще помогне на онлайн търговците да разширят интернет бизнеса си чрез Facebook страници.
Регистрация
Създаването на Facebook страница за магазина Ви е лесно. Първата стъпка е доста очевидна… отидете на www.facebook.com!
На началната страница ще бъдете попитани дали искате да направите лична страница или бизнес такава. Бутонът за създаване на бизнес страница се намира в дъното на екрана. Сега просто попълнете полетата с информация и да започнете работа по новата страница на онлайн магазина.
Изберете категория
Ще се изправите пред страница, в която трябва да класифицирате бизнеса си.
Повечето собственици на онлайн магазини ще трябва да изберат “Марка или Продукт”. Примамливо е да изберете „Местен бизнес” или дори “Компания”, но не го правете, освен ако нямате физически магазин. „Марка или Продукт” има най-голяма функционалност и ще ви даде най-много възможности.
Каквото и да изберете, то ще работи с вашия Summer Cart магазин за Facebook.
След това ще ви бъде представено голямо падащо меню с цял списък от категории. Отново ще трябва да изберете една. Намерете тази, която ви се струва най-подходяща, след което въведете име на страницата и се съгласете с условията. Сега кликнете „Начало”!
Настройка на вашата страница
Добавете интересно съдържание. Трябва моментално да качите профилна снимка (логото на компанията), да добавите описание и може би още няколко картинки. Прекарайте малко време в разглеждане на интерфейса и разгледайте всичко, което можете да правите в страницата. Лесно е да се затрупате с информация, но не се насилвайте, хубаво е да го карате бавно. Изградете основен профил и добавяйте съдържание с времето.
Поддържане на страницата
- Публикуване
Публикуването във Facebook страницата ви е основният начин да комуникирате с феновете и клиентите си. Това може да стане чрез споделяне на нови продукти, предоставяне на интересна информация за индустрията, показване на изображение или дори споделяне на интересни сайтове в инернет… всичко е позволено. Публикацията ще излезе на стената на страницата ви и ще може да бъде прочетена от всички, които я посетят. Хората могат да коментират на стената ви и дори да ви дадат знак за одобрение, или както е наречен там – „харесване“. Те също могат да публикуват в т.нар. ви „Дневник“ с коментари и въпроси в очакване на отговор от вас. Винаги имайте предвид: Трябва да давате причини на хората да се връщат на вашата страница! Необходимо е богато съдържание, трябва да общувате с хората и да придвижвате „вербалната“ реклама.
- Споделяне
Да речем, че един от клиентите ви напише страхотен комплимент на стената ви. Нещо като „Здравейте, Summer Cart, имате най-добрия софтуер за e-търговия в света!“. Чудесен коментар, нали? Е, можете да „споделите“ коментара, така че той да е едно от първите неща, които хората виждат на страницата ви.
Какво следва?
Не очаквайте да станете Facebook професионалист моментално. Ето някои основни насоки:
- Публикувайте актуализации постоянно – какво се случва в магазина, нови идеи или информация. Опитайте се да държите феновете и клиентите си в течение.
- Отговаряйте на въпроси, зададени в Дневника ви.
- „Харесвайте“ комплименти и коментари по ваш адрес. Посетителите ви ще видят активността и харесванията, което им носи позитивно усещане, когато са във вашия магазин.
- Експериментирайте! Разглеждайте и опитвайте различните функции. Има тонове инструменти на ваше разположение, но не всички са нужни от самото начало. Опознайте ги с времето.
За финал
Най-важното нещо във Facebook е „зарибяването“. Facebook използва алгоритъм, за да разбере колко важни ще бъдат вашите коментари за феновете ви. Колкото повече хора взаимодействат със съдържанието ви (харесвания, споделяния и коментари), толкова по-важни ще изглеждат те за Facebook. Числото „хора, които говорят за това“ в лявата част на лентата с инструменти ще ви каже подскаже колко добре се справяте. Това число е много по-важно от числото за харесвания на страницата.
Използвайте тези лесни начални стъпки, за да задвижите нещата. Няма да чакате дълго, преди да започнете да планирате събития, да пускате реклама, да промотирате и да генерирате голям трафик за онлайн магазина си с помощта на Facebook.