Онлайн търговията около Коледа

Онлайн търговията около КоледаКакво да направите в празничния сезон, сега, когато е твърде късно тепърва да измисляте нова стратегия?

Този пост ще Ви насочи към това, което според нас ще Ви задържи в играта, вместо да ви остави страничен зрител по време на празниците.

Подготовка

  • Започнете дейностите си във връзка с коледния сезон СЕГА, ако вече не сте го направили. Нещата се развиват бързо, и ако не сте на гребена на вълната, значи сте изостанали.
  • Разпределете бюджета си за целия празничен сезон. Не забравяйте да работите с реалистичен бюджет, достатъчен за целия сезон, покриващ и клиентите, които купуват подаръци след Нова година в търсене на големи разпродажби. Вземете предвид кризата и включете в плана си повече такива. Отделете си бюджет, за да привлечете тези ловци на следпразнични сделки.
  • Следвайте целите си за коледния сезон. Опитайте се да ги разделите месечно, седмично, дори дневно, ако можете – и след това следете резултатите съобразно тези периоди (ако за един ден сте изостанали с 10% от седмичната си цел, направете така, че през останалото време да наваксате).

Промоции

  • Коледа е сезон на промоциите. Помислете какви промоции да пуснете, накъде да ги насочите и какво да включите в тях. Оптимизирайте графика на пускането им, като го подготвите от рано – така че да може в даден момент спокойно да пуснете следващата.
  • Наблегнете на промоции, които подпомагат „пазаруването накуп”. Отънелите портфейли тази година означават, че клиентите ще търсят още по-внимателно отстъпки при покупките си, заради което промоциите за покупка на продукти в комплект са още по-убедителни.
  • Повтаряйте промоциите си за доставка. Ако за вашия бизнес има смисъл от такива промоции, активирайте ги поне няколко пъти през празничния сезон. Не всички купуват подаръци в един и същи уикенд. Освен това, потребителите обожават сайтове, предлагащи безплатна доставка – дори когато цените на продуктите са по-високи.
  • Не забравяйте за продуктовите си страници. Направете така, че промоциите ви и информацията, свързана с празниците, да присъства на тези продуктови страници.

Анализ и оптимизация

Моделът, по който много от онлайн магазините работят с интернет анализа е: те чакат, докато мине целият сезон, за да видят какво се е случило, вместо да използват данните, докато сезонът тече. В същото време, инструментите за интернет анализ генерират толкова много данни, че може да не сте сигурни на какво да обърнете внимание. Ето нашите предложения за това към какво да се насочите:

  • Определете най-добрите си продукти/категории.
    Използвайте списъка с тях, за да засилите при рекламата съответните ключови думи. Използвайте инструментите за анализ, за да видите кои ключови думи генерират кликове и водят до конверсия за най-добрите ви продукти. Освен това спрете рекламата на най-слабо представящите се продукти. Помислете дали има нещо, което можете да промените – и ако не, намалете цената на рекламите или спрете рекламите за тези продукти.

  • Използвайте общите отчети на сайта си.
    Те могат да ви покажат къде кликат посетителите ви – точно сега, този сезон, всеки ден. Кои оферти и подканващи фрази работят? Кои категории в навигацията се посещават най-много? Подаръци? Разпродажби? Най-високо оценени продукти? Най-нови продукти? Марки? Тези подсказки за интересите на потребителите ви могат да ви дадат идеи за това какво да рекламирате по-активно на основната си страница.
  • Потърсете страниците с висока степен на отпадане.
    Степента на отпадане показва процента на посетителите, които затварят сайта ви след по-малко от 5 или 10 секунди. Страниците с най-висока степен на отпадане в момента различават ли се от останалата част на годината? Има ли проблем, за който не сте знаели? Може да откриете, че парите ви изтичат десет пъти по-бързо, отколкото през останалата част на годината.
  • Сегментирайте източниците на трафик.
    Количеството спечелени посетители на сайта ви може да е 4%, но ако погледнете по-внимателно, може да откриете, че вашата рекламна кампания със заплащане на клик конвертира 0.5%, вашите имейли – 20%, а вашите партньори – 10%. Така че може да намалите средствата за вашата кампания с реклами или да изключите непродуктивните групи ключови думи, като вместо това да предложите по-големи комисионни  на най-продуктивните си партньори, за да ви рекламират по-усилено.
  • Проверете скоростта на сайта си.
    Скоростта на зареждане на страницата влияе на това дали един човек ще остане дълго на сайта ви: първите впечатления са това, което има значение, и ако първата ви страница се зарежда бавно, клиентът очаква останалата част от преживяването също да е неприятно. Освен това, мислейки за коледните промоции, не забравяйте да съгласувате маркетинг и технологии: не си позволявайте да стартирате луда разпродажба чрез имейл, ако не сте подготвили сайта си за натоварването.

И накрая – продължавайте да тествате

Може да сте замразили софтуерните допълнения на сайта си, но тази зима не е времето за замразяване на тестването. Поведението на купувачите е различно по време на празниците. Например, клиентите може да се интересуват повече от коментарите за продуктите ви, когато купуват за някой от другия пол или за различна възрастова група. Може и да са с ограничен бюджет и вашите отстъпки в цените да са по-убедителни, отколкото в останалата част на годината. Просто не можете да разчитате на тестовете на заглавия и оферти, които сте направили през месец май. А и в крайна сметка сега можете да се възползвате от по-високия трафик – той ви дава възможност за по-бързи тестове.

Желаем ви весели празници и успехи с бизнеса!

Тази статия бе публикувана в Маркетинг и реклама. Добавете като букмарк пермалинк.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са маркирани с *

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>